8 jun.

Recensie: Elke Dag Maandag – Jessica Brody

Het is alweer een lange tijd geleden dat ik een papieren boek heb aangeraakt. Tijdens de boekenweek (natuurlijk ook weer een hele lange tijd terug) heb ik een boek gekocht, omdat je toen ook een boekenweekgeschenk kreeg. Met de boekenweekgeschenk kon en mocht je op de laatste dag van de boekenweek, dit viel dit jaar op zondag, gratis reizen met de trein en dat zou mij heel goed uitkomen aangezien ik die dag weer naar Groningen zou moeten reizen. Enne… een extra boek in de boekenkast vond ik natuurlijk ook niet echt heel erg 😉 Maar genoeg gebabbeld, wat vond ik van het boek?

Mijn recensie

‘Elke Dag Maandag’ van Jessica Brody was (en is) een makkelijk boek om weg te lezen. Je hoeft er niet al te veel bij nadenken en dat vind ik soms juist heel fijn. Gewoon even je gedachten op nul, de woorden lezen en het verhaal begrijpen en/of onthouden. Ik heb er uiteindelijk wel meerdere dagen over gedaan omdat ik maar steeds kort het boek even erbij heb gepakt. Dat krijg je natuurlijk ook met leuke dingen doen naast het lezen van een boek.

Het verhaal was grappig geschreven, met een enorme plottwist aan het einde. Iets wat ik van te voren niet had verwacht toen ik aan het boek begon, haha. Soms zijn plottwisten leuk, soms zijn ze irritant. In dit geval was de plottwist op een leuke manier verwerkt.

Als iemand me zou vragen of het boek een aanrader was, dan zou ik in ieder geval zeggen dat ik het een heerlijk boek vond voor bijvoorbeeld om mee te nemen op vakantie. Sowieso voor jongere meiden onder mij zou ik het lekker aanraden. Het is dan wel geen boek voor op de boekenlijst die scholen maken, maar het is wel een boek wat mij betreft wel in een meiden-boekenkast mag geplaatst worden.

Hieronder nog even een foto van de achterflap van het boek van Brody.

Mocht je het boek gaan lezen: geniet ervan, heb plezier en lach. Want dat is wat een boekenwurm doet.